Στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου αναμένεται να ανακοινωθεί από τη ΔΥΠΑ και το Υπουργείο Εργασίας ο αριθμός των θέσεων του προγράμματος απασχόλησης για ανέργους ηλικίας 55 ετών και άνω που θα διατεθούν στους δήμους της χώρας.
Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Λάζαρος Κυρίζογλου, ενημέρωσε το Διοικητικό Συμβούλιο ότι η Ένωση έχει ήδη ολοκληρώσει την προετοιμασία για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η εσωτερική κατανομή των διαθέσιμων θέσεων, αξιοποιώντας την εμπειρία που αποκτήθηκε από τις προηγούμενες εφαρμογές του προγράμματος.
Όπως εξήγησε, στην πρώτη κατανομή του προηγούμενου κύκλου είχαν καταγραφεί σημαντικές ανισότητες, καθώς ορισμένοι δήμοι έλαβαν μεγάλο αριθμό θέσεων, ενώ άλλοι δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν καμία. Για να αποφευχθεί η επανάληψη αυτού του φαινομένου, η ΚΕΔΕ εισηγείται η νέα διαδικασία να ξεκινήσει από τους μικρότερους δήμους της χώρας.
«Θα ξεκινήσουμε από τη Γαύδο, το Νεστόριο Καστοριάς και γενικά από τους μικρούς δήμους, από κάτω προς τα πάνω», ανέφερε ο κ. Κυρίζογλου, υπογραμμίζοντας ότι στόχος είναι να ενισχυθούν με προσωπικό όλοι οι δήμοι.
Με βάση τον σχεδιασμό της ΚΕΔΕ, η πρόταση για την κατανομή των θέσεων θα τεθεί προς έγκριση στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης και στη συνέχεια θα εφαρμοστεί ενιαία. Έτσι, οι δήμοι δεν θα χρειάζεται να ανταγωνίζονται μεταξύ τους για το ποιος θα προλάβει να υποβάλει αίτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.
«Δεν είναι πράξη συναδελφικής αλληλεγγύης να παίρνει ένας δήμος 100 ή 150 θέσεις και άλλος να μην παίρνει καμία», σημείωσε ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ. Όπως εξήγησε, ακόμη και στις περιπτώσεις πολύ μικρών δήμων, όπου η αναλογική κατανομή θα οδηγούσε σε λιγότερη από μία θέση, υπάρχει πρόθεση να δοθούν περισσότερες θέσεις ώστε να καλυφθούν ουσιαστικές ανάγκες στελέχωσης.
Αναφερόμενος στον συνολικό αριθμό των προσλήψεων, ο κ. Κυρίζογλου τόνισε: «η θέση μας είναι ότι θέλουμε 10.000 θέσεις. Αν όμως ο συνολικός αριθμός είναι μικρότερος, ζητήσαμε από την Υπουργό Εργασίας να δοθεί στους δήμους το μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό».
Τέλος, σχετικά με το ενδεχόμενο να επιστρέψουν στους ίδιους δήμους εργαζόμενοι που είχαν απασχοληθεί σε προηγούμενους κύκλους του προγράμματος, διευκρίνισε ότι το ζήτημα θα εξεταστεί σε ξεχωριστή συζήτηση, καθώς εξαρτάται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και τον τρόπο λειτουργίας του προγράμματος της ΔΥΠΑ.
