Από τις 16 Ιουλίου 2025, τίθεται σε πλήρη λειτουργία η δυνατότητα των δήμων να επιδίδουν έγγραφα στους πολίτες μέσω της Θυρίδας Πολίτη στο gov.gr και της εφαρμογής Gov.gr Wallet.
Ειδικότερα, οι δήμοι μπορούν πλέον να αποστέλλουν ψηφιακά αποσπάσματα βεβαιωτικών καταλόγων, ατομικές διοικητικές πράξεις και αποφάσεις Δημάρχων που σχετίζονται με δημοτικές οφειλές, απευθείας στον ψηφιακό χώρο των πολιτών. Οι αποδέκτες ενημερώνονται άμεσα:
με SMS και email στα στοιχεία που έχουν καταχωρίσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ),
και με push notification στην εφαρμογή Gov.gr Wallet.
Σύμφωνα με τον Νόμο 5142/2024 (άρθρα 26 και 27), η καταχώριση αριθμού κινητού στο ΕΜΕπ είναι υποχρεωτική, όταν υπάρχει, ενώ οι πολίτες οφείλουν να δηλώσουν είτε email είτε ταχυδρομική διεύθυνση.
Η νέα αυτή υπηρεσία προσφέρει έναν σύγχρονο και αποτελεσματικό τρόπο επίδοσης δημοτικών εγγράφων, μειώνοντας τη γραφειοκρατία και διευκολύνοντας την επικοινωνία Δήμων και πολιτών. Η αρχική εφαρμογή αφορά έγγραφα σχετιζόμενα με δημοτικές οφειλές, ωστόσο σχεδιάζεται σταδιακή διεύρυνση και σε άλλες κατηγορίες δημοσίων εγγράφων, αλλά και συμμετοχή επιπλέον φορέων της δημόσιας διοίκησης.
Η επίδοση θεωρείται ολοκληρωμένη μετά την πάροδο δέκα (10) εργάσιμων ημερών από την ανάρτηση του εγγράφου στη Θυρίδα, εκτός εάν ο πολίτης επικαλεστεί λόγους ανωτέρας βίας ή ευθύνη του δημοσίου φορέα που δεν επέτρεψαν την πρόσβαση.
Για κάθε ψηφιακά επιδοθέν έγγραφο, ο Δήμος μπορεί να εκδίδει αποδεικτικό επίδοσης, το οποίο περιλαμβάνει πληροφορίες όπως την ημερομηνία ανάρτησης και ανάγνωσης, συνοδεύεται από μοναδικό κωδικό επαλήθευσης και φέρει προηγμένη ψηφιακή σφραγίδα. Το αποδεικτικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο σε ηλεκτρονική μορφή όσο και έντυπα.